• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Sivas

Valilikler

T.C. Gürün Kaymakamlığı
T.C. Gürün Kaymakamlığı
T.C. Gürün Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlarımız
  • GÜRÜN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler İhale İlanları Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
2
Temmuz2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlarımız
  • GÜRÜN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar / Şikayet Formu
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • İhale İlanları
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

KHS İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü

26.06.2019

 

T.C.

GÜRÜN KAYMAKAMLIĞI

 

HİZMET STANDARTLARI TABLOSU

(İÇİŞLERİ BAKANLIĞINA BAĞLI TÜM KAYMAKAMLIK BİRİMLERİ)

 

 

SIRA NO

 

HİZMETİN ADI

 

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

(EN GEÇ )

 

Evrak ve Dilekçe Havale İşlemi

Elden veya posta yolu ile gelen resmi evrak ve dilekçeler ilgili kuruma havale edilir.

ivedilikle

 

 

1-

CİMER

1-İnternet üzerinden yapılan CİMER Başvuruları

30 gün

2-

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Başvuruları

4982 Sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve bu Kanunun Uygulanmasına Dair Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre T.C.vatandaşı, Türkiye’de ikamet eden yabancılar, Türkiye’de faaliyette bulunan yabancı kişilerin bilgi belge talepleri

15 iş günü (Başvurunun birden fazla kurumu kapsaması halinde (30 iş günü)

3-

 

3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkındaki Kanuna

Göre Yapılan Başvurular

 

  1. Matbu dilekçe,
  2. Varsa tapu kaydı,kroki veya kira kontratı,
  3. Bizzat başvuru yapılacaktır.

 

Karar : 15 gün

İnfaz : 5 gün

 

 

 

 

 

4-

634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununa 2814 sayılı Kanunla eklenen Ek-2 madde gereğince;

Görevleri nedeniyle tahsis edilen ortak kullanım alanından (Dışarıdan atanan Yönetici,

Apartman Görevlisi, Bekçi)

Tahliye işlemi

  1. Dilekçe
  2. Başvuruda bulunan Yönetici ise Yönetici olduğuna dair karar örneği, kat maliki ise tapu kayıtörneği,
  3. Tahliyesi istenilen kimsenin işine son verildiğine yöneticiye/yönetim kuruluna yetki verildiğine dair kat malikleri kurulukararı,
  4. İş akdinin sona ermesine bağlı olarak görevi nedeniyle tahsis olunan dairenin boşaltılmasına dair ilgiliye gönderilenihtarname,
  5. İşine son verilen kimsenin çalıştığı süreye ait aylık alacakları varsa ihbar ve kıdem tazminatlarının karşılandığına veya güvence altına alındığına dair belgeörneği,
  6. Sosyal Güvenlik Kurumu sigortalı işten ayrılışbildirgesi

 

 

 

 

 

7 Gün

 

 

 

 

5-

 

 

 

5681 Sayılı Matbaalar Kanununa Göre Matbaa Kuruluşunda

İstenilecek Belgeler

  1. Matbaa Beyannamesi, matbaayı açacak olan kimse ve varsa ortak veya mümessilleri tarafından imzalanır. Hangi dillerde, hangi tabı sistemiyle çalışacağı yazılır.
  2. Matbaayı açacak olan kişi ve varsa ortağı veya mümessillerine ait nüfus cüzdan sureti.
  3. Matbaayı açacak olan kişi ve varsa ortağı veya mümessillerine ait ikametgâh ilmühaberi.
  4. Matbaanın faaliyet göstereceği yere ait kira kontratının veya tapunun sureti.

 

 

 

 

5 gün

 

 

 

6-

 

 

 

Dernek Kuruluşu

  1. Dernek kuruluş bildirimi (2 adet)
  2. Dernek tüzüğü (2 adet)
  3. Kurucuların T.C. Kimlik numarası beyanı (2 adet) 4-  Yazışma ve tebligatı esas adres beyanı (2 adet)
  1. Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye’de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopisi (2 adet)
  2. Kira Sözleşmesi (2 adet)

 

 

 

Aynı gün içerisinde

 

 

 

 

 

 

 

7-

 

 

 

 

 

 

Lokal (İçkili/İçkisiz) Açma ve İşletme İzin Belgesi

  1. Dilekçe,
  2. Lokal açılması konusunda alınmış yönetim kurulu kararınınörneği,
  3. Lokal olarak açılacak yerin tapu senedi örneği, kiralık ise kira kontratınınörneği,
  4. Ana gayrimenkulün tapu kayıtlarında mesken olarak görünen yerler için kat maliklerinin oy birliği ile aldıkları kararın örneği, mesken ve işyerinin birlikte yer aldığı binalarda mesken sahiplerinin tamamının onayı ve işyeri sahiplerinin oy çokluğu ile aldıkları kararın örneği, iş hanlarında ise yönetim kurulu kararıörneği,
  5. Yapı kullanma (iskan) izin belgesi, bu belgenin bulunmadığı durumlarda ise ilgili belediyeden alınacak söz konusu yerin lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge; bu alanlar dışındaki lokaller için Bayındırlık ve İskan Müdürlüklerinden alınacak lokal olarak kullanılmasında sakınca olmadığına dair belge.

 

 

 

 

 

 

 

10 gün

 

 

8-

 

Sendikalara Ait İş ve İşlemler

  1. Genel Kurul Sonuç bildirim ve ekleri, (Genel KurulToplantısını izleyen 30 gün içinde verilir.)
  2. Organlardaki değişiklik bildirimi (30 gün içinde verilir)
  3. Adres değişiklik bildirimi (30 gün içinde verilir)

 

Başvurunun yapıldığı gün işleme alınır.

 

 

9-

 

 

Siyasi Partilere Ait İş ve İşlemler

  1. Organlarda görev alanların bildirilmesi (Seçim veya atanmadan başlayarak 15 gün içinde yazı ile bildirilir.
  2. Seçim Bürosu Açılışları (Seçimin başlangıcından Propaganda süresinin başlamasında kadar MİA. Propaganda süresinin başlamasından sonra ise ilgili seçim kurulu başkanlığına,büro sorumlusuna ait bilgiler ihtiva eden dilekçe verilir.)

 

 

Başvurunun yapıldığı gün işleme alınır.

 

Yıpranmış, Kaybolmuş veya Çalınmış Mühür Müracaatı

  1. Muhtarlık Mührünün yıprandığı, kaybolduğu veya Çalındığına dair dilekçe,
  2. İhtiyar heyeti tarafından tutulmuş tutanak,
  3. Mühür Bedelinin ödendiğine dair Dekont ve eski Beratı

1 Ay

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yardım Toplama

Gerçek kişilerden; (En az 3 kişi olacak)

  1. Yardım toplamanın amacı, şekli, süresi, ne miktarda yardım toplanacağı ve bu faaliyette çalıştırılacak kişi sayısını belirten bilgileri ihtiva eden dilekçe. (1 adet)
  2. Faaliyette görevlendirileceklerden T.C. Kimlik numarası beyanı, yerleşim yerine ilişkin yazılı beyan, adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan ve ikişer adet vesikalıkfotoğrafları
  3. Toplanacak yardım miktarını belirlemeye yarayacak rapor ve keşif özeti gibi belgeler (1 adet)
  4. Yardım toplama faaliyetinde görevlendirilecekler arasında kamu görevlileri varsa, 5072 sayılı Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla bunlarla ilgili mülki amirden alınan izin belgesi.(1 adet)

Tüzel kişilerden;

  1. Yardım toplamanın amacı, şekli,süresi, faaliyet alanı,ne miktarda yardım toplanacağı ve bu faaliyette görevlendirileceklerin isimlerini ihtiva eden yönetim kurulu kararının da ekleneceği dilekçe.(1 adet)
  2. Faaliyette görevlendirileceklerden T.C. Kimlik numarası beyanı, yerleşim yerine ilişkin yazılı beyan, adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyan ve ikişer adet vesikalık fotoğrafları
  3. Toplanacak yardım miktarını belirlemeye yarayacak rapor ve keşif özeti gibi belgeler (1 adet)
  4. Yardım toplama faaliyetinde görevlendirilecekler arasında kamu görevlileri varsa,5072 sayılı Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla bunlarla ilgili mülki amirden alınan izin belgesi.(1 adet)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 gün

 

 

11-

 

Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına Başvurular

Başvuruda matbu dilekçe ekine aşağıda belirtilen belgeler eklenir.

  1. Fatura,
  2. Satış Sözleşmesi,
  3. Garanti Belgesi,
  4. Servis Fişi,
  5. Sözleşme vb.
  6. Satıcı veya sağlayıcı savunması

(Başvurular TÜBİS Sistemi üzerinden alınır, yetkili Sivas İl Hakem Heyetince karara bağlanır.)

İlçemizde sadece Başvuru Masası görev yapmaktadır. Kararlar ise İlimiz Sivas Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığınca verilmektedir.

(3 Ay)

 

 

 

12-

 

 

Ticari Amaçla İnternet Toplu Kullanım

Sağlayıcı İzin Belgesi

  1. Matbu dilekçe,
  2. İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının aslı ya da Belediyeden onaylı bir örneği,
  3. Vergi Levhası.
  4. Ruhsat sahibinin / Sorumlu Müdürün nüfus cüzdanı fotokopisi,
  5. Telekomünikasyon Kurumundan alınan sabit IP sözleşmesi,
  6. TİB onaylı filtre programı lisans belgesi.

 

 

15 gün

 

 

 

 

13-

5 Ekim 1961 tarihli Lahey Sözleşmesi

hükümlerine göre yurt dışında kullanılacak idari nitelikli belgeler ile sözleşme dışındaki

ülkelere gidecek

belgelerin tasdik işlemi (Apostille tasdik şerhi)

 

 

1. İdari belgelerin tasdikinde, İlçemiz sınırları içerisinde bulunan resmi ve özel okullar, Üniversiteler, Bahçe Nüfus Müdürlüğü tarafından düzenlenen belgeler ile noter onaylı belgelerin imza tasdiki işlemi.

 

 

 

 

Aynı gün içerisinde.

 

14-

 

İnsan Hakları İhlalleri

 

1. Dilekçe ve başvuru konusuyla ilgili belgeler

 

15 gün

 

 

 

15-

2911 Sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu İle 2559 Sayılı Kanun’unun Ek-1’inci maddesi gereği

yapılacak etkinlikler ile ilgili işlemler

 

 

  1. MatbuDilekçe,
  2. Program, afiş, pankart, flama, el ilanı slogan metinleri(İmzalı)
  3. Onaylı Karar Örneği (Müracaatı Yapan Tüzel Kişilikİse)

 

 

 

5 gün

 

 

 

 

16-

5510 Sayılı Sosyal

Güvenlik Yasasına Göre Ölen SSK ve

Bağkurlulara Ana ve Babalarına Maaş Bağlanması İşleminde Muhtaçlık Belgesi Talepleri

 

 

  1. Dilekçe
  2. Vukuatlı Nüfus KayıtÖrneği
  3. Mal Bildirim Formu (2Adet),
  4. Öğrenci ise öğrenci olduğuna dair belge, çalışıyor isebordro,
  5. Sağlık Kurulu Raporu (%40 veüzeri).

 

 

 

10 gün

17-

Muhtaç Erbaş ve Er Ailelerinin Ücretsiz Tedavisinin Sağlanması (Muhtaçlık Kararı)

 

  1. Form  (muhtar onaylı),
  2. Askerlik Şubesinden asker olduğuna dair belge,
  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi.

7 Gün

18-

Muhtaçlık Kararı

  1. Matbu Dilekçe, 
  2. Mal Bildirim Formu (2 Adet),
  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,
  4. Öğrenci ise öğrenci olduğuna dair belge, çalışıyor ise bordro,
  5. Sağlık Kurulu Raporu (%40 ve üzeri).

1 Ay

19-

5490 sayılı Kanunun 8. Maddesinin 1. Fıkrası gereğince ad ve soyad değişikliği talepleri

 

  1. Dilekçe
  2. Nüfus Kayıt Örneği.

7 Gün

 

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

 

İlk Müracaat Yeri

  Gürün Kaymakamlığı

İkinci Müracaat Yeri

  Kaymakam

İsim

  Mehmet Şerif NEHİR

İsim

  Kadir ALGIN

Unvan

  İlçe Yazı İşleri Müdürü

Unvan

  Gürün Kaymakamı

Adres

  Hükümet Konağı Kat:3 Gürün

Adres

  Hükümet Konağı Kat:3  Gürün

Tel

  0 346 715 10 01

Tel

  0346 715 1001

Faks

  0 346 715 13 73

Faks

  0346 715 13 73

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
Yeni Mah. Şevket Karpuz Cad. Hükümet Konağı No:1 Kat:3 58800 Gürün/SİVAS
+90 346 715 10 01