T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
|
Sayı : |
E-56779056-020-4145 |
|
12.01.2023 |
Konu : |
Basın Açıklaması Yapılamayacak Yerler |
|
KAYMAKAMLIK MAKAMINA |
Günümüzde insan hak ve özgürlükleri, çağdaş ve ilerici toplumların ortak değer ölçüsü haline gelmiştir. Buna paralel olarak da “Sivil Toplum” ve “Fikir ve İfade Özgürlüğü” kavramları gün geçtikçe önem kazanmıştır. Demokratik bir toplumda her fert görüşlerini açıklama ve anlatım özgürlüğüne sahiptir. Sivil toplumun teşviki ve gelişimi bu hakkın uygun ve emniyetli bir ortamda kullanılması ile doğru orantılıdır.
İlimizde de, sivil toplum kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzel kişiler tarafından, Anayasanın 25, 26 ve 34‘üncü maddeleri ile esasları belirlenen düşünceyi açıklama ve yayma hürriyeti basın açıklamaları şeklinde de kullanılmaktadır. Ancak, bazı sivil toplum kuruluşları tarafından zaman zaman basın açıklaması adı altında kamu düzenini bozan, kitlesel katılımlarla trafiğin akışını engelleyen, çevreye gürültü kirliliğine yol açan, gece vakitlerine kadar süren kanuna aykırı eylemlerde bulunabileceği gözlemlenerek tespit edilmiştir.
İlçemizde kamu düzeni ve güvenliğin sağlanması maksadına yönelik sivil toplum kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzel kişilerin basına ve kamuoyuna yapacakları basın açıklamalarının daha demokratik ortamda ve güvenli bir biçimde gerçekleştirilebilmesi amacıyla ‘yer bakımından’ düzenleme yapılması gerekmektedir.
Anayasanın Düşünce ve Kanaat Hürriyeti başlıklı 25. ve Düşünceyi Açıklama ve Yayma Hürriyeti başlıklı 26. maddeleri ile yasalarımızda AB uyum süreci içerisinde gerçekleştirilen değişiklikler çerçevesinde, bu hürriyetlerin kullanılması ancak milli güvenlik, kamu düzeni veya kamu güvenliğini korumak amacıyla sınırlandırılabilmektedir.
Sivil toplum örgütleri üyelerince ya da gerçek kişilerce yapılacak basın açıklamaları için 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 32/Ç Maddesi ve İçişleri Bakanlığı’nın 2012/64 sayılı genelgesinin temel hak ve özgürlükler ile kanun düzeninin korunması ve uygulanmada yeknesaklığın sağlanması amacıyla basın açıklamasında uyulması gereken esasların 3. Maddesinde belirtilen “Kamu düzeni ve Güvenliğinin korunabilmesi amacıyla, mülki idare amirliği tarafından yargı kararları ile oluşan içtihat çerçevesinde, basın açıklaması yapılmayacak yerler önceden belirlenebilir …” şeklindeki ifadeler gereğince, bu hakkın kullanılması için kamu güvenliği, ticari ve ekonomik hayatın devamının sağlanması konusunda bir takım düzenlemeler yapılması gereği duyulmuştur.
Ayrıca, ilimizde 02 Temmuz 1993 tarihinde meydana gelen olaylar başta olmak üzere geçmiş dönemlerde basın açıklaması yapıp bildiri dağıtmak isteyen gruplara, karşıt görüşlü kişiler tarafından tepki gösterilmesi ve saldırılmaya çalışılması nedeniyle gerginlikler yaşandığı ve bu gerginliklere rağmen grupların ısrarla eylemlerine devam ettiği ve ilimizin sosyopolitik konumu da göz önüne alındığında;
Sivil toplum kuruluşları ile diğer gerçek ve tüzel kişilerin yapacakları eylem ve etkinliklerde, kamu düzeninin, genel sağlık ve genel ahlakın veya başkalarının hak ve hürriyetlerinin korunması, etkinliklerin demokratik bir ölçüde yapılabilmesi ve etkinliğe katılanların can güvenliğini sağlamak amacıyla,
İlçemizde basın açıklaması yapılamayacak yerler tespit edilerek aşağıya çıkartılmıştır.
Buna göre İlçemizde;
1. Kaymakamlık Binası, Emniyet Binaları ile Askeri ve Adli Binalar,
2. İbadethaneler,
3. Belediye Sosyal Tesisi ve Otobüs Durağı
4. Atatürk Anıtı,
5. Siyasi Parti Binaları (kendi yapacakları basın açıklamaları hariç olmak üzere),
6. İlk ve Orta Dereceli Eğitim ve Öğretim Kurumlarının
İçerisi, önü, bahçesi ve tüm eklentileri basın açıklaması yapılamayacak yerler olarak belirlenmiştir. Yukarıda belirtilmiş yerlerin dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarının sadece hizmet binalarının içerisi, basın açıklaması yapılamayacak yerler olarak belirlenmiştir
Bahsi geçen yerlerde basın açıklaması yapılması, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 32/ç 66 ve 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’nun 6. ve 22. maddeleri ile İçişleri Bakanlığı’nın 2012/64 Sayılı Genelgesine istinaden YASAKLANMASI,
Yasaklanan yerlerde basın açıklaması yapanlar hakkında eylemleri ayrı bir suç teşkil etmediği takdirde basın açıklamaları, kanuna aykırı toplantı ve gösteri yürüyüşü olarak değerlendirilerek 06/10/1983 tarihli ve 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu ile diğer ilgili kanun hükümler doğrultusunda yasal işlem yapılması hususunu;
Tensiplerinize arz ederim.
Zeki KURT |
O L U R |
Halil YAZICI |